Minilex - Lakipuhelin

Kuluttajariitalautakunnan päätös

» Lakipuhelin neuvoo - Soita 0600 12 450 »

Kuluttajariitalautakunta käsittelee kirjallisia valituksia, joissa vaaditaan vastapuolelta hyvitystä. Se antaa valituksen johdosta lakiin perustuvan päätöksen, joka on suositus riidan ratkaisemisesta. Päätös ei siten ole oikeudellisesti velvoittava eikä sitä voida panna täytäntöön pakkotoimin. Kuluttajariitalautakunnan päätöksillä on kuitenkin käytännössä merkittävä painoarvo, sillä noin 80 prosentissa tapauksista osapuolet noudattavat päätöstä.

Kuluttajariitalautakunnan toimivaltaan kuuluvat kuluttajien ja elinkeinonharjoittajien väliset erimielisyydet, jotka koskevat kulutustavaroita ja -palveluja, asuntokauppaa, huoneenvuokraa, asumisoikeuden luovutusta sekä takaus- ja panttaussitoumuksia. Asian käsittely lautakunnassa on maksutonta, ja osapuolten maksettavaksi tulevat pääsääntöisesti vain asiaan liittyvät omat selvityskulut.

Jos kuluttajariitalautakunnan päätös ei johda haluttuun lopputulokseen, kannattaa olla yhteydessä lakimieheen asian viemiseksi tuomioistuimeen.

- Lakipuhelin neuvoo aamusta iltaan joka päivä -


Pyydä tarjous lakipalvelusta

 

Jätä sitomaton tarjouspyyntö lakimiehen palkkaamiseksi




Lakimiehet käsittelevät tietojasi luottamuksellisesti, eikä niitä tallenneta
Minilex.fi-palveluun.


 


Selvitämme maksutta, tarvitseeko sinun maksaa lakikulujasi

Tiesitkö, että monissa asioissa lakikulusi ovat katettavissa kotivakuutuksen oikeusturvavakuutuksesta tai julkisesta oikeusavusta. Usein lakikulut voidaan myös vaatia vastapuolen maksettavaksi.

Lähettämällä yllä olevan tarjouspyynnön tai soittamalla asiakaspalveluun 0400 4111 43 saat:

  • maksuttoman selvityksen lakikuluistasi
  • maksuttoman alkukartoituksen asiaasi
  • halutessasi asiaasi erikoistuneen juristin maan kattavasta, laajasta juristiverkostosta.

Jos tarvitset vain lakineuvontaa, niin soitathan lakipuhelimeen 0600 12 450. Asiakaspalvelu ei anna lakineuvoja.

Aiheeseen liittyvät artikkelit


 

Selaa lakitietoa

 

[chatbot]